Új tanulók belépése

A KRÉTA rendszerben minden új tanulónak létrehozzuk a belépési adatait, amivel az új tanévre váltás után (általában szeptember első napjaiban) már be is léphet. A belépési adatok létrehozásakor - amennyiben a tanuló adatainál rögzítvel van az email címe - automatikusan kap egy emailt a belépési adatokkal (felhasznólónév, jelszö) és a belépeshez szükséges linnkel.

  • A felhasználónév mindenkinek egységesen az oktatási azonosítója (11 jegyű szám amely megtalálható pl. a diákigazolványon),
  • A jelszava pedig a születési dátuma kötőjelekkel 8 karakterrel, amit a vezetéknév első 2 karakterével kell kiegészíteni! Tehát a jelszó alapesetben mindenkinél pontosan 10 karakteres!
    1. példa: Ha a tanuló neve Madarász Géza, születési dátuma 2009 május 3., akkor a jelszava: 2009-05-03Ma
    2. példa: Ha a tanuló neve Szabó Ivett, születési dátuma 2010. október 7, akkor a jelszava: 2010-10-07Sz
  • Természetesen a belépés után a jelszó bármikor megváltoztatható.

Új tanulók gondviselőinek belépése

A belépési adatokat külön generáljuk a tanév első napjaiban. A belépési adatokat igazából csak akkor érdemes generálni, ha a gondviselőnek rögzítve van az email címe a KRÉTA rendszerben, ugyanis a generálás után a gondviselő emailben kapja meg a felhasználónevét, egyedi jelszavát és a belépéshez szükséges linket.

  • A felhasználónév mindenkinek egységesen a gyerek oktatási azonosítója (11 jegyű szám) kiegészítve a "G01" vagy "G02" vagy "G03" stb, résszel, attól függóen, hogy az adott gondviselő hányadikként van regisztrálva a gyerek adatainél. (pl. 12345678901G01)
  • a jelszó véletlenszerűen generálódik
  • Természetesen a belépés után a jelszó bármikor megváltoztatható.

Nem tudok bejelentkezni ...

Az iskolai KRÉTA rendszerbe való belépéskor sajnos néha előfordul, hogy nem enged be a rendszer. Az esetek nagyrészében elfelejtett, esetleg rosszul beírt jelszó vagy felhasználónév az ok, de ha valaki még soha nem lépett be, akkor szülők, gondviselők esetén még az is előfordulhat, hogy nincsenek is regisztrálva a rendszerben. Mi ilyenkor a teendő?

Diákok esetén

Iskolánk minden tanulója a tanév első napjaiban regisztrálva lesz a rendszerben, tehát hibás belépésnél csak két eset lehetséges: rosszul írtuk ba a felhasználói nevet vagy rosszul írtuk be a jelszót. A teendő egyértelmű: a bejelentkezési ablak bal oldalán, lenn található "Elfelejtett jelszó"-ra kell kattintani. Ekkor megjelenik egy másik ablak, ahol a felhasználói nevet és azt az email címet kéri a rendszer, ami KRÉTA rendszerben az osztályfőnök által a tanulóhoz bejegyzésre került. Ezeket beírva és "kipipálva" a "Nem vagyok robot" mezőt, az "Elküld" gombra kattintva pár másodpercen belül a megadott email címre megkapjuk az új jelszót.

Ha valakinek nem fogadja el az email címet, akkor előfordulhat, hogy a rendszerben nincs email cím megadva vagy az emailcím rosszul van beírva. . Ilyenkor fel kell venni az osztályfőnökkel a kapcsolatot és egyeztetni az emailcímet, esetleg tőle kérni az új jelszót..

Szülők, gondviselők esetén

Ha tudjuk a felhasználói nevet és a rendszerben rögzített email címünket, akkor a diákoknál megadott módon lehet új lelszót kérni. Természetesen az új jelszókérés itt is csak akkor működik, ha a rendszerben fel van víve az adott gondviselő emailcíme!

Egyéb esetben a tanulókhoz hasonlóan az osztályfőnökkel vegyék fel a kapcsolatot!