Új tanulók belépése

A KRÉTA rendszerben minden új tanulónak automatikusan létrejönnek a belépési adatai, amivel az új tanévre váltás után (általában szeptember első napjaiban) már be is léphet.

  • A felhasználónév mindenkinek egységesen az oktatási azonosítója (11 jegyű szám amely megtalálható pl. a diákigazolványon),
  • A jelszava pedig a születési dátuma kötőjelekkel 8 karakterrel! (pl. 2006-05-03)

Új tanulók gondviselőinek belépése

A belépési adatokat külön generáljuk a tanév első napjaiban. A belépési adatokat minden gondviselő, akinek volt emailcíme bevíve a rendszerbe értesítést kap! (pl. a 2022-23-as tanévben 2022. szeptember 4-én generáltuk a belépési adatokat)

  • A felhasználónév mindenkinek egységesen a gyerek oktatási azonosítója (11 jegyű szám) kiegészítve a "G01" vagy "G02" vagy "G03" stb, résszel, attól függóen, hogy az adott gondviselő hányadikként van regisztrálva a gyerek adatainél. (pl. 12345678901G01)
  • a jelszava pedig itt is a gyerek születési dátuma kötőjelekkel 8 karakterrel! (pl. 2006-05-03)

Nem tudok bejelentkezni ...

Az iskolai KRÉTA rendszerbe való belépéskor sajnos néha előfordul, hogy nem enged be a rendszer. Az esetek nagyrészében elfelejtett, esetleg rosszul beírt jelszó vagy felhasználónév az ok, de ha valaki még soha nem lépett be, akkor szülők, gondviselők esetén még az is előfordulhat, hogy nincsenek is regisztrálva a rendszerben. Mi ilyenkor a teendő?

Diákok esetén

Iskolánk minden tanulója regisztrálva van a rendszerben, tehát hibás belépésnél csak két eset lehetséges: rosszul írtuk ba a felhasználói nevet (ez mindenkinél a diákigazolványon is megtalálható 11 számjegyből álló oktatási azonosító) vagy rosszul írtuk be a jelszót. A teendő egyértelmű: a bejelentkezési ablak bal oldalán, lenn található "Elfelejtett jelszó"-ra kell kattintani. Ekkor megjelenik egy másik ablak, ahol a felhasználói nevet és azt az email címet kéri a rendszer, ami KRÉTA rendszerben az osztályfőnök által a tanulóhoz bejegyzésre került. Ezeket beírva és "kipipálva" a "Nem vagyok robot" mezőt, az "Elküld" gombra kattintva pár másodpercen belül a megadott email címre megkapjuk az új jelszót.

Ha valakinek nem fogadja el az email címet, akkor előfordulhat, hogy a rendszerben nincs email cím megadva vagy az emailcím rosszul van beírva. . Ilyenkor fel kell venni az osztályfőnökkel a kapcsolatot és egyeztetni az emailcímet.

Szülők, gondviselők esetén

Ha tudjuk a felhasználói nevet és a rendszerben rögzített email címünket, akkor a diákoknál megadott módon lehet új lelszót kérni. Természetesen az új jelszókérés itt is csak akkor működik, ha a rendszerben fel van víve az adott gondviselő emailcíme!

Egyéb esetben a tanulókhoz hasonlóan az osztályfőnökkel vegyék fel a kapcsolatot!